Hammarbys "Urbans" Reaktion

Jag läste i Metro idag att Urban Rydbrink fått uttala sig om mitt öppna brev till Micke Andersson. Han svarade "Jag har inte läst brevet men Bajen Fans är en spillra av sitt forna jag och man kan välja att inte lyssna på det där". Jag tycker först att det är intressant att en förening med c:a 1000 medlemmar blir avfärdade som en spillra, men det är okey. Om man jämför med när Göran Rickmer var ordförande så är vi en spillra...inget snack om saken...men nuförtiden är supporterkulturen en helt annan än den var då med nischade grupperingar som gör det som de tycker bäst om och gör det på ett proffsigt sätt. Men vi är fortfarande störst.... Nu var brevet från mig personligen och inte från Bajen Fans som gruppering och att välja att inte lyssna på kritik från en supporter är att uppvisa en attityd som har genomsyrat Hammarbys styrelse under lång tid nu.

När jag lade ut mina personliga brev på bajenfans.se så var det en medlem som tyckte att jag använde hemsidan i egna syften, jag läste, betänkte och tog bort det ena brevet...jag ansåg att det till Micke Andersson var så viktigt för mig så det fick stå kvar, men även det var ett övertramp från min sida (därför denna blogg fom. nu).

Vad jag vill ha sagt är att den bästa kritiken kan komma från den minsta och det minst anade hållet och se ut på ett sätt som man inte räknat med och jag tycker att Urban Rydbrink ska ta av sig skygglapparna och hörselskydden och lämna in Stevie Wonders glasögon på hittegodsavdelningen och ta in vad som sägs oavsett om det kommer från en parkbänksnötare i Björnsträdgård, Vd i Volvo...eller  Daniel Sundqvist...

Att säga "man kan välja att inte lyssna" brukade jag också göra när ungarna väsnades som mest och jag var för bakfull eller för trött för att ta tag i situationen...får ta mig en funderare på vilken av dessa två anledningar som jag tror att Urban använder sig av?

Ps. Vill bara passa på att säga grattis till BP:s sportchef för en proffsig och vinnande värvning...det blir nog ett jobb ledigt hos oss i Bajen snart...du kan väl skicka ett CV om du är intresserad. Ds.

Kommentarer
Postat av: Appel

Håller med delvis i det du skriver, men långt ifrån allt. Och med tanke både på dina personliga brev samt denna blogg så är jag lite nyfiken på vilka ersättare du skulle vilje se på de viktiga stolarna?



M.Andersson ger inte jag heller mycket för, men en sak har han rätt i. Bajen måste i dagens läge spara. Att han sedan inte hade koll på det tidigare är så klart ett skämt av högre rang.



Men som sagt, vem vill du se på den stolen?

2009-08-03 @ 23:10:19
URL: http://stappelbloggar.blogspot.com/
Postat av: 619

Bajen Fans känns verkligen som en spillra mot vad det en gång var. Till och med en spillra av vad det var så sent som för några år sedan. Vad gör BF idag? Nån bussresa då och då. Säg inte "gör nåt själv då", för det första; det är inget argument, för det andra - jag gör en jävla massa för Bajen.



Varför bryr jag mig då? Därför att Bajen Fans har all potential att vara och bli Hammarbys "fanclub". Det är den nichen BF måste satsa på. 1000 medlemmar tror jag visserligen inte en sekund på, men även det är mindre än vad Bajen Fans är värda.



Jag tror inte BF har nån chans så länge som man beter sig direkt märkligt mot övriga supportergrupper (vad är det med det egentligen?). Bara de barnsliga texterna på hemsidan talar sitt tydliga språk.

2009-08-04 @ 14:29:10
Postat av: hatadjurgårn

Bajen fans en spillra mot vad det en gång var? Vet inte, men om hemsidan/forumet är en indikation så kan det mycket väl vara sant.



Faktumet är att forumet var nere i flera månader tidigare i år. Alla har slutat skriva där. Vi styrde ju för fan upp bortaresor osv på det forumet. Kolla hur det ser ut i dag. Jävla massa spam bara. Överhuvudtaget så ser hemsidan förjävlig ut.



Kanske har bortaresabojkotten bidragit till förfallet, men nu är den ju slut.



Det är bra att du har fixxat en egen blogg i alla fall. Detta är nog ett bättre ställe att skriva dina egna tankar än på bajenfans.com, som ska representera alla medlemmarna. Däremot är det kanske inte så uppmuntrande att du skaffar en blogg medan hemsidan/forumet ser ut som de gör.



Var prioriterar ni?

2009-08-04 @ 20:43:34
Postat av: Framåt!

Skönt att nån i alla fall säger vad man tycker!

KROSSA DJURGÅRN!

2009-08-05 @ 23:09:10
Postat av: Jeppe

Tja gubben!

Du janske inte e den mest politiskt korrekta ordföranden vi haft, men det är nog precis det vi behöver för att få liv i folk och föreningen!

Håll fanan högt!

2009-08-10 @ 04:06:53
Postat av: Nille

Tråkigt att bajenfans gått ner sig så! Bajenfans får gärna höra av sig till mig om det är villiga att satsa på föreningen igen och behöver hemsida, forum trycksaker så gör jag det ideellt.

2011-01-12 @ 14:34:03
URL: http://www.nilleonline.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0