Kritik

Jag älskar kritik...om inte det funnits kritik så skulle jag antagligen varit så odräglig och enkelspårig som jag framställs i viss kritik..jag hoppas och tror att jag alltid kommer att lyssna och ta in konstruktiva kritiska röster som höjs mot något jag sagt eller gjort eller inte sagt eller inte gjort...

Jag vill bara för att gå händelserna i förväg säga att jag har varit Ordförande i Bajen Fans i två månader och fyra dagar
.
Det första jag gjorde som ordförande var att se till att forumet öppnades igen, tyvärr så har någon spamare nosat upp vårt forum och varje gång som vi stänger av en användare så får denna ett meddelande om det och öppnar tre nya konton. Vi måste alltså byta forumform eller skaffa ett spamsäkert sätt att bevara det nuvarande. Problemet vi då har stött på är att vi inte har en webmaster som har den tiden det krävs för att hålla sidan ajour...och ingen i styrelsen har den kompetensen att vi kan fixa det själva. Vi har sökt med ljus och lykta efter en webkunnig person och fått kontakt med ett par stycken så förhoppningsvis är bättring av hemsidan på väg.

Det andra jag var tvungen att göra var att fixa fram medlemsregistret och se till att inbetalningskort gick ut. Den tjänsten ligger nu på entrepenad och nu funkar allt med medlemskorten och betalning med kort på nätet, jag sitter i stort sett varje kväll och besvarar frågor och adressändrar. Det har blivit stora kostnader med registret men nu när det är fixat så ska det bara ta en liten del av medlemspengarna i besittning.

Det tredje jag gjorde var att gå ur Bajengruppen eller rättare sagt fastställa att vi inte var med. Staffe hade varit på två eller tre möten med Bajengruppen när den var ny och därefter så har inte Bajen Fans varit representerade om man inte räknar Jocke som numera är Bajen Fans Vice Ordförande men som då representerade Ultras som också gick på lika många möten. Jag ansåg därmed att vi inte var en del av Bajengruppen och inte kunde ställa upp bakom beslut som vi inte har varit med och tagit. Vi har sagt till representanter för Bajengruppen att om de vill ha vårt stöd i en viss fråga eller vill att vi finns representerade på ett möte för att göra gemensam sak i en fråga så är det bara att säga till. Vi samarbetar med vem som helst bara att det kommer ut något bra av det. Sista matchen mot Örgryte så delade vi buss med Bara Bajare för att vi skulle få iväg de som satt upp sig på listan.

Jag har gjort övertramp i min roll som Ordförande...ingen tvekan om det....jag publicerade två personliga brev på bajenfans.se, det var ett övertramp...jag har säkert gjort flera utan att veta om det....men jag lyssnar på kritik och rättar mig i ledet när det känns som att det finns substans i kritiken....men det kommer inte att gå att göra alla till viljes med prioriteringslistan utan vi får ta den i den turordningen som vi hittar villiga medarbetare.

Mitt största mål med mitt Ordförandeskap är att lämna över en solid, fungerande förening med c:a 1500 medlemmar till en yngre förmåga i februari. Om det krävs att jag måste sticka ut hakan, sparka uppåt, nedåt och åt sidorna så kommer jag att göra det oavsett om det finns ett fåtal medlemmar som tycker att jag har förstört föreningen...om det kommer 100 medlemmar på nästa årsmöte som vill ha bort mig eller som dessförinnan skapar ett missförtroendevotum så har jag iaf skapat ett engegemang som har saknats på de senaste årens årsmöten...men det hade ju iofs känts bättre om det kom 100 stycken som avtackade mig för ett bra jobb...only time can tell...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0