En Tanke...

Jag har tänkt mycket på vilken bild som människa folk som inte känner mig har fått  av mig efter mina utfall och attacker och kritiska uttalanden. Den är nog inte så nådig. Jag upplever att vissa som inte känner mig tror att jag är en trångsynt sur djävel som bara tycker om att gnälla och kasta skit...andra tycker nog att jag söker uppmärksamhet...trasiga leksaker som liten....mm. Och en sak är säker, det är lättare att sitta i opposition än att leda. Den som sitter i opposition behöver bara hitta ett fel hos sin motståndare och gå till attack medans en ledare måste göra allt rätt för att vara riktigt bra...Jag gillar nog attackstrategin för mycket för att bli en riktigt bra ledare...

Sanningen är att jag är en mångfaciterad ( mer som bilad betong än en briljant men ändock mångfaciterad) och tolerant person som alltid har ett garv och leende i beredskap....okey, det syns inte alltid i samband med matcher och i diskussioner kring Bajen. Men i övriga frågor så är jag en glad skit som låter allt ha sin gilla gång och låter dig vara den du är utan att lägga mig i din livsåskådning.

Jag reflekterar ofta över varför att jag som normalt sett målar upp min världsbild i mängder av färger och som kan vandra längst hela gråskalan helt plötsligt står med två burkar färg...svart och vitt...när det gäller Bajen, och får bara måla med den ena i taget och tvingande låta den färgen torka innan jag målar med den andra så att ingen risk föreligger för att en gråskala får växa fram...jag har inget riktigt bra svar på den frågan...

Jag valde inte mina föräldrar, jag valde inte land, jag valde inte religion och jag valde inte lag. Dessa fyra saker fick jag med mig i mitt första andetag på Södersjukhuset. Tre av dessa registrerades i något statligt eller kyrkligt register, den fjärde skrevs rätt in i hjärtat. Gösta Ekman sa en gång att han var känd redan som spermie. Jag liksom många andra var Bajare i samma stadie av livet.
Jag tror att om du får stå upp för, eller tror på en sak under en lång tid så växer det fram något inom en som i mångt och mycket kan liknas vid en religion, utan en skriftlig bibel men med magkänslan och kärlek som ledsagare.
Man får en övertygelse som är väldigt stark och om någon kränker den bilden man skapat så reagerar man starkare än vad som kan anses som normalt för en utomstående betraktare. Det är en av anledningarna till att jag inte läser vad tidningarna skriver om supportrar för att de är just det...utomstående som skriver om något de inte förstår sig på. Tex. finns det mig veterligen bara ett ställe där en ensam person kan börja sjunga en sak och inom loppet av sekunder så sjunger tusen andra med i något som de för några sekunder sedan aldrig tidigare hört, och det är på en idrottsläktare. Där har du en del av magin. 

Jag har en stor Hammarbytatuering på ryggen, när jag bet sönder en tand i munnen så blev inplantatet grönvitrandigt och den dagen som jag eventuellt måste göra en bypass operation på hjärtat så kommer läkarna på Thoraxkliniken att få en chock....
Jag har blivit kallad fanatiker, sinnessjuk och blivit rekomenderad att skaffa ett liv av rätt många utomstående vid det här laget, till dessa kan jag bara säga att det är precis vad jag gjort och jag trivs väldigt bra med det...oftast....dvs. när jag inte behöver måla med den svarta färgen...

Kommentarer
Postat av: Göran

Din dumma djävel



Såg ett inslag med dig i sporten ikväll. Om du inte fattar att du får hela den sunda delen av Sverige emot dig när du inte direkt fördömmer de hot som lett till er ordförandes avgång då är du en dum djävel. Ditt beteende är ett stort hot mot fotbollen. Att kommentera dina egofixerade åsikter ligger under min nivå. Som den fotbollsälskare jag är så hoppas jag att du vandrar samma väg som din käre ordförande....

2009-10-05 @ 22:32:18
Postat av: Joel

Göran - blodtrycket på en sund nivå hoppas jag?

Som den fotbollsmördare och fotbollshatare jag är hoppas jag att du drar åt helvete och aldrig visar dig på en fotbollsarena igen din korvätande pajas.

2009-10-07 @ 21:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0